DE LA VILLE DE PARIS.
213
[»57i]
"Faict au Bureau dc lad. Ville,le troisiesme jour de Febvrier mil vc lxxi.h
Semblables mandemens ont esté envoiez aux aultres Quarteniers de la Ville M.
CCCLXVI [LUI]. — Cappitaines remerciez par Messieurs.
4 février 1571. (A, fol. 3i v°; B, fol. 36 r°.)
Le dimanche, quatreiesme jour de Febvrier mil v° lxxi, messieurs les Prevost des Marchans et Es­chevins de la Ville de Paris allerent oyr la messe au couvent des Cordelliers 12', qui y fut dicte et célé­brée pour les cappitaines de ceste Ville de Paris, ainsi qu'il a esté faict le premier dimanche de chas­cun moys de l'an, depuis le commancement des der­niers troubles jusques à present. Et après lad. messe dicte, mesd. sieurs se retirèrent en l'une des cham bres dud. couvent, où ilz mandèrent lesd, cappi­taines qui y allerent en grand nombre. Ausquelz led. sieur Prevost des Marchans feit entendre comme le Roy, desirant les soulager, ensemble les citoyens de cestedicte Ville, y reduyre peu à peu toutes choses en l'estat qu'elles estoient auparavant les troubles, et faire joyr ses subjeetz du bien de la paix qu'il a pleu à Dieu nous donner et oster toute occa­sion de deffiance ou innimilié entre sesdictz sub­jeetz, auroyt dict à icelluy sieur Prevost et declaré par ses lettres missives, données au chasteau de Boullongne, le vingt septiesme jour de Janvier der­nier (3), que doresnavant il ne se fera plus, de jour ne de nuict, par lesd, citoyens et bourgeois aulcun guet ou garde aux portes ny en autres endroictz de
lad. Ville, ainsi qu'il est plus à plain contenu et declairé èsd. lettres, dont leur a esté faicte lecture de mot à aultre et cy devant transcriptes.
Ce que led. sieur Prevost leur auroit bien voullu faire entendre, affin de suyvre et obeyr par eulx à la volunté et commandement de Sa Majesté, ainsi qu'ilz avoient tousjours faict, ensemble le grand contentement qu'elle avoyt du service et bon deb­voir qu'ilz avoient faict durant lesd, troubles, guerres et tumultes, tant pour le service de Dieu et du Roy, que garde et conservation de lad. Ville, comme au semblable avoient mesd. sieurs, dont icelle Ville et eulx demoureroient perpetuellement tenuz ausd, cappitaines et leur posterité, et pour recongnoissance et memoire à l'advenir de ce que dessus, qu'ilz les feroient tous, ensemble leurs lieu­tenans et enseignes, enregistrer par noms et sur­noms es Registres de lad. Ville.
A quoy lesd, cappitaines auroient tous accorda-blement'4' faict responce qu'ilz estoient prestz obeyr en tout et partout au commandement de Sad. Ma­jesté et desd, sieurs, la remerciant très humblement du bon contentement qu'elle avoit de leurs dictz services.
CCCLXVI1 [LIV]. — [Convocation à propos de la resignation du sr de Villabry,
Conseiller de Ville.]
9 février 1571. (A, fol. 32 v°.)
"Monsieur le President, plaise vous trouver de­main sabmedy, dixiesme jour de Febvrier, à une
attendant deux heures de relevée, en l'Hostel de la Ville, pour nous donner vostre advis et conseil sur
(1) Ces deux lignes manquent dans A.
(-) Le couvent des Cordeliers était situé dans la rue du même nom, aujourd'hui de l'Ecole-de-Médecine. Ces religieux venaient aussi dire la messe dans la chapelle de l'Hôtel de Ville, comme le prouvent des quittances et mandats de payement conservés dans la liasse des Acquits du domaine: - .. .Maistre Françoys de Vigny..., baillez et payez au couvent des Cordelliers de ceste ville de Paris la somme de xxn livres x solz, qu'avons ordonné et ordonnons par ces presentes leur estre payez, pour avoir celebré par ung des religieux dud. couvent une messe ordinaire en la chappelle de l'Hostel de lad. Ville, pour Ie Roy et lad. Ville, ct ce pour la derniere année escheutte le dernier jour de Juing de l'année mil v° lxxi ... ji. Un autre mandement ordonne au Receveur de payer aux gar­dien, relligieux et couvent des Cordeliers, la somme de dix livres tournois, -que leur avons donnée et aulmosnée en considération de la grande pouvretté dud. couvent, et ad ce qu'ilz ayent occasion de prier Dieu pour le Roy et la conservation de lad. Ville, ainsy qu'il est plus à plain contenu et declaré en la requeste pour ce à nous par lesd, relligieux presentée..., le xvii'jour d'Octobre mil cinq cens soixante unze». (Arcliiues nat., H 2o653.)
(-> Ces lettres sont imprimées à leur date, ci-dessus n° CCCLX.
(J) Var. oconcordablement» (B).